Assalamualaikum dan Selamat Datang ke Blog saya... Sinari Hidup Anda dengan Iman dan Takwa

carian

lgu khas buat wanita

assalamualaikum...hari ini sy ingin share sesuatu kepada anda...hari ini sy ingin berkongsi mengenai sebuah lagu dulunya diminati pemuda-pemuda...sy cuba mendapatkan maklumat ini dari 1 sesawang yang memberi info2 mengenai lagu tersebut beserta dengan blog dan FB penyanyi tersebut.

lagu yang sy maksudkan adalah 'Minah Tudung'...pasti ramai yang mendengarnya sebelum ini...lagu ini adalah lagu rapp...lagu ini dicipta oleh orang singapura dan lagu ini berasal dari lagu kumpulan Pitbull tajuknya CULA... kalo anda dengar lagu asalnya CULA, anda akan tau maksudnya tetapi penyanyi rapp singapura pula buat lagu tu bertentangan dengan lagu asal yang negetif...

lagu minah tudung ni dicipta oleh saudara Hafiz As'ari dari singapura...mungkin dia buat lagu ni untuk tujukan kepada semua perempuan sama ada yang bertudung atau tak supaya jagalah aurat korang...betul juga apa yang dia sampaikan dalam lirik dia...

memang kenyataannya ramai remaja perempuan sekarang di depan ibubapa baik tetapi di belakang ibubapa mereka,mereka umpama menconteng arang kat muka ibubapa mereka dengan mendedahkan aurat...sebagai contoh kita lihat sama ada di IPT dan sekolah...bila depan guru dan ibubapa, mereka jaga aurat, tetapi bila kuar je sekolah atau kuliah, 'terbang' segala pemakaian yang sopan...meskipun bukan semua yang sebegitu yang buka tudung dan pakai seksi2, tapi ada yang pakai tudung dan baju, tetapi pakai baju adik...maksudnya memakai pakaian yang ketat itu juga memdedahkan aurat dan mendedahkn sebahagian dada dan lengan juga adalah aurat...

sy juga melihat kat youtube pun ada lagu minah tudung versi perempuan yang memg kurang sopan... sy rasa ibubapa mereka dah beri pendidikan yang cukup tetapi sayangnya mereka tidak menggunakan ilmu dan akal mereka dengan baik...jika anda seorang yang bijak,anda tentu ingin berjaya di dunia dan di akhirat...

tapi mengapakah wanita-wanita diluar sana masih memekakkan telinga mereka dan mengeraskan hati mereka dengan mendedahkan aurat?dengan jujurnya lelaki yang xdapat tahan nafsu akan cakap "best nie kalo dapat main" ,  "mantap body,mesti masih fresh" tetapi ingatlah anda memurahkan diri anda pada lelaki... islam mengangkat darjat wanita yang pada zaman dahulunya sebagai hamba seks menjadi wanita yang dihormati, tetapi anda dengan mudahnya merendah atau memurahkan harga diri anda...


semoga wanita-wanita yang berada diluar sana berfikir sejenak dan kembali menutup aurat anda kerana seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah...kepada lelaki sama ada pemuda , suami ,bapa , pak cik dan sebagainya, ingatlah firman Allah dari surah Al-Ahzab ayat 59 dan beranilah menegur wanita yang mendedahkan auratnya kerana anda akan ditanya akan di akhirat kelak akan perkara yang anda lakukan di dunia...


video

ni pula video yang budak lelaki uitm buat khas buat wanita yang masih degil mendedahkan aurat...tapi xperlulah sebegitu ya... apa yang penting,tegur secara berhikmah dan doakan perubahan mereka :)

sampai disini sahaja perkongsian sy,apa yang baik datang dari ALLAH dan yang buruk datang dari kelemahan diri sy sendiri :)

4 ulasan:

  1. subhanallah..khas kpd muslimah2..renungkn seketika dan berusaha 2k sntiasa mntarbiah diri kita..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. :) jika kita cek kembali lagu culo tu,memg lagu yang menganjur kepada maksiat tp lagu minah tudung pula mendedahkan kenyataan yang berlaku dan sebagai peringatan kepada wanita2 di luar sna :)

      Padam
  2. video tu dah diremove?
    saya tak tengok lagi :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke?sy tgk ok je.cuba refresh blk :) selamat mencuba :)

      Padam